صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

تبلیغات / دوربین مداربسته برای منزل

دوربین مداربسته برای منزل یکی از بحث هایی است که برای افزایش امنیت محیط های مسکونی در میان ساکنین یک ساختمان یا یک مجتمع مسکونی اتفاق می افتد. سوال اصلی چنین جمع هایی این است که کدام یک از انواع دوربین مدار بسته برای استفاده در منزل مناسب است؟ اگر تا به حال وسیله ای از حیاط منزل شما دزدیده شده است! رانندۀ سر به هوایی با ماشین شما که جلوی در خانه خود پارک کرده‌ بودید، برخورد و فرار کرده باشد! به احتمال زیاد الان در زمره افرادی هستید که برای ارتقای امنیت محل سکونت به دنبال دوربین مدار بسته برای منزل خود میباشید و در عین حال چیز زیادی از آن نمیدانید. مسلما داشتن شاهد صادقی مانند دوربین مدار بسته برای منزل ارزش سرمایه گذاری کردن را دارد و بنابراین در این مقاله میخواهیم به شما کمک کنیم تا بهترین دوربین مدار بسته برای منزل خود انتخاب کنید.

این دستگاه های کوچک که هر روز هوشمندتر میشوند طوری طراحی شده اند که در شرایط آب و هوایی مختلف مانند برف، باران، دمای هوای بالا یا پایین مقاومت کافی را داشته باشند و این موارد تاثیر بر عملکرد آنها نداشته باشد. به طور کلی نوعی از دوربین مدار بسته برای منزل مناسب است که در وهلۀ اول بی سیم بوده و علاوه بر آن قابلیت ارسال تصویر از طریق اینترنت را داشته باشد. از آنجایی که امروزه وجود شبکه های وای فای در منازل امری عادی به حساب می‎آید؛ وجود چنین قابلیتهایی در دوربین مدار بسته برای منزل شما این امکان را فراهم میکند که به صورت زنده و آنلاین شرایط حاکم بر محل سکونت خود را بررسی کنید.

دوربین مداربسته برای منزل

دیگر ویژگی مهمی که میتواند در انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل شما تاثیر به سزایی داشته باشد، قابلیت ارسال هشدار به تلفن همراه شما است. بر اساس این ویژگی و تنظیمات انجام شده هنگامی که شی یا فردی در منطقۀ تنظیم شده و در محدودۀ دید دوربین حرکت کند پیام هشداری برای شما فرستاده میشود یا در بعضی دوربین ها قابلیت ضبط ویدیویی صحنه وجود دارد. در دستگاههای پیشرفته‌تر حتی این امکان وجود دارد که با استفاده از میکروفن و بلندگوهای تعبیه شده در فضای بیرونی محل سکونت شما هنگامی که پیام هشدار را دریافت کردید توسط تلفن هوشمندتان با فردی که در آن محوطه قرار دارد و سنسور هشدار را فعال کرده صحبت کنید.

بدین ترتیب با انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل خود میتوانید به آسانی و با خیال راحت بر اتفاقات جاری در خانه و حوالی آن مسلط باشید، بدون اینکه حتی نیاز به حضور فیزیکی در خانه باشد. توجه داشته باشید که بعضی از دوربین ها صرفا برای استفاده در محیط داخلی و سربسته مناسب هستند و بعضی دیگر برای فضای بیرونی طراحی شده اند. در این بین دوربین هایی وجود دارند که میتوان آنها را هم در منزل و هم در محیط بیرونی آن استفاده کرد.

 بیشتر بخوانید:   تجهیزات دوربین مداربسته       دوربین مدار بسته بولت

دوربین های مدار بسته که در فضای بیرونی قرار دارند چطور کار میکنند؟

اگر به دنبال دوربین مداربسته برای منزل و به خصوص فضای بیرونی محل سکونت خود هستید. شاید بد نباشد که با طرز کار آنها آشنایی داشته باشید. بیشتر دوربین های مدار بسته امنیتی که در فضای بیرونی خانه یا ساختمان نصب میشوند بی‌سیم بوده و از شبکه رادیویی وای فای استفاده میکنند تا به شبکه خانگی شما متصل شوند. با این کار و با استفاده از اپلیکیشنی که بر روی تلفن همراه شما نصب میشود این امکان را فراهم میکنند تا از هر جایی که هستید که تصاویر آنها دسترسی داشته باشید. اما علاوه بر این مدلها موارد دیگری هم هستند که به کابل و سیم نیاز داشته و از فناوری‌های دیگری مانند اترنت، بلوتوث، اینترنت مرکزی ساختمان و مانند آن برای اتصال به اپلیکیشن و تلفن همراه شما استفاده میکنند.

در انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل خود باید به شرایط نصب آن هم توجه داشته باشید. همانطور که از نامش پیداست دوربین نصب دوربین‌های بی سیم  از همتاهای سیم دار آنها ساده تر است. بدیهی است که برای نصب این دوربین ها نیاز به کابل کشی ندارید. از سوی دیگر مجبور نیستید آنها را نزدیک پورت اترنت نصب کنید بنابراین در جانمایی این دوربین ها با مشکل کمتری مواجه خواهید شد. در مقایسه با انواع دیگر دوربین مدار بسته برای منزل، نصب دوربین های وای فای که با باتری کار میکنند از همه ساده تر است. تا وقتی که در محدوده پوشش دهی روتر شما قرار دارند میتوانید به راحتی آنها را هر جایی نصب کنید؛ بدون آنکه نگران کابل کشی یا اتصال آنها به منبع برق باشید. این دوربین ها معمولا از باتری های قابل شارژ استفاده میکنند که به راحتی قابل تعویض شدن هستند. از سوی دیگر این نقطه قوت آنها در عین حال نقطه ضعف هم به حساب می‌آید، زیرا دانما نیاز به تعویض و شارژ باتری ها دارید و در نظر داشته باشید که این باتری ها در هوای سرد سریعتر تخلیه میشوند. نصب دوربین هایی که با بلوتوث کار میکنند هم ساده است اما مشکل اینجاست که برای اتصال آنها باید در شعاع 13 متری آنها باشید.

توجه داشته باشید که اگر انتخاب نهایی شما در مورد دوربین مدار بسته برای منزل دوربین بی سیم است؛ دوربینی را انتخاب کنید که یا به باند رادیویی 2.4 گیگاهرتز یا 5 گیگا هرتز متصل شود. اگر سیگنالهای شبکۀ وای فای خانگی شما ضعیف است بهتر است از یک تقویت کننده سیگنال یا wireless range extender استفاده کنید.

کیفیت تصویر

اگر کیفیت تصویر دوربین مدار بسته برای منزل شما به قدر کافی خوب نباشد و تصویر واضحی از آنچه که پیرامون محل زندگی شما میگذرد نشان ندهد، عملا بلا استفاده است. دوربینی که کیفیت تصویر آن 720p است تصویر مناسبی را ارائه میکند. اما مشخصا دوربینی که کیفیت تصویر آن 1080p باشد علاوه بر اینکه تصویری با کیفیت بالاتر نمایش میدهد، جزئیات بیشتری را هم فراهم میکنند. میتوان گفت کیفیت تصویر 1080محبوب ترین رزولوشنی است که معمولا افراد در مورد دوربین مدار بسته برای منزل خود انتخاب میکنند. به علاوه نیاز به فضای ذخیره سازی خیلی زیادی ندارد و با کیفیت خوبی از طریق تلفن، تبلت، مانیتور کامپیوتر شخصی و تلویزیون دیده میشود.

دوربین های پیشرفته تری هم هستند که کیفیت تصویر 4K ارائه دهند. اما در وهلۀ اول برای اینکه به خوبی کار کنند باید شبکۀ اینترنت خانگی شما سرعت بالا و سیگنالهای قوی داشته باشد. در غیر اینصورت تصویر دریافتی  شما با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد. از دیگر نقاط ضعفی که ممکن است با انتخاب این دوربین مدار بسته برای منزل خود داشته باشید نیاز به فضای ذخیره‌سازی بسیار زیاد و متعاقبا هزینه بالایی که بابت آن متحمل میشوید است.

بیشتر بخوانید:    دوربین مداربسته برای منزل     نصب دوربین مدار بسته                    دوربین مداربسته فرودگاه

دوربین مداربسته منزل

ویژگی های مهم دیگر

علاوه بر کیفیت تصویر هنگام انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل، باید به زاویه دید آنها هم توجه داشته باشید. همچنین قابلیت دید در شب از ویژگی‌های مهم و مفید دوربین مدار بسته برای منزل به شمار می‌آیند. بیشتر دوربین‌ها از ال ای دی‌ های IR یا مادون قرمز برای ارائه تصویر سیاه و سفید در شب استفاده میکنند. اما تعداد دیگری هم هستند که با استفاده از نور سفید حتی در شب و نور کم هم تصویر تمام رنگی ارائه میدهند. بهتر است دوربینی انتخاب کنید که در هنگام تاریکی و نور کم تا شعاع حداقل 12 یا 13 متری دوربین را پوشش بدهد.

تشخیص صدا و حرکت

هنگام انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل باید نیازهای خود را به طور کامل شناسایی کنید تا بتوانید بهترین مورد را خریداری کنید. برخی از دوربین‌هایی که در فضای بیرونی محل سکونت نصب میشوند به حسگرهای حرکت و صدا مجهز هستند. هر گونه حرکتی که در محوطۀ تنظیم شده صورت بگیرد موجب تحریک این سنسورها میشود. در ادامه این حسگرها به دوربین دستور ضبط ویدیو و گاها ارسال پیام هشدار را میدهند. این پیام هشدار میتواند از طریق پیامک، ایمیل یا زنگ زدن به تلفن همراه شما صورت بگیرد.

اگر بخواهید لایه امنیتی دیگری به سیستم امنیتی محل سکونت خود اضافه کنید. میتوانید دوربین مدار بسته برای منزل با قابلیت تشخیص صدا تهیه نمایید. با این ویژگی اگر شخصی بیرون از محدودۀ لنز دوربین یا سنسورهای حرکتی باشد، با استفاده از حسگرهای صدا باز هم متوجه حضور آنها می‌شوید. توجه داشته باشید که میزان حساسیت این سنسورها باید به گونه‌ای تنظیم شود که صدای حیوانات خانگی مانند سگ یا گربه، ماشین‌های پر سر و صدا و صداهای تصادفی دیگر موجب تحریک سنسور نشوند. در بیشتر موارد وقتی دوربین مدار بسته برای منزل شما مجهز به میکروفن و سنسور صوتی باشد، به بلندگو هم مجهز بوده و امکان برقراری صدا را به صورت دوطرفه فراهم میکند. بدین ترتیب میتوانید با فرد یا افرادی که در آنجا حضور دارند گفتگو کنید.

 

فضای ذخیره‌سازی

از دیگر نکات مهمی که هنگام انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل باید به آن توجه کنید، فضای ذخیره‌سازی است. کاملا مشخص است که ویدیوهای ضبط شده نیاز به فضایی برای ذخیره شدن دارند تا امکان دسترسی مجدد به آنها فراهم باشد. راه‌های زیادی برای ذخیره‌سازی این ویدیوها وجود دارد. به صورت معمول برای صرفه‌جویی در هزینه این ویدیوها تا مدت مشخصی مثلا 30 روز نگهداری میشوند و پس از آن ویدیوهای قدیمی پاک شده و ویدیوهای جدید بر روی آنها ضبط شده یا به اصطلاح overwrite میشوند.

در بعضی از دوربین‌ها امکان تعبیۀ کارت حافظۀ SD وجود دارد. اما مشخصا ظرفیت این نوع حافظه محدود است. هاردهای اکسترنال محبوب‌ترین نوع فضای ذخیره‌سازی در زمینه دوربین مداربسته برای منزل به شمار میروند.

البته باید بدانید که در انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل و ذخیره‌سازی تصاویر آن، معمولا به NVR یا DVR هم نیاز دارید. NVR  شکل کوتاه شدۀ عبارت Netwrok Video Recorder به معنای ضبط کننده ویدیو تحت شبکه میباشد. ضبط کننده NVR  با استفاده از شبکۀ اینترنت، تصاویر ویدیویی را به صورت مستقیما و با استفاده از کابل Cat5 یا Cat6 ضبط می‌کنند. NVR همراه با دوربین‌های مداربسته تحت شبکه IP  به کار می‌رود. به علاوه دو نوع NVR وجود دارد. PoE ، که عموماً با پورت های اترنت (Ethernet) به دوربین‌های PoE متصل میشوند. NVR وای فای (WiFi) که قابلیت اتصال به درگاه NO  را دارند تا امکان اتصال دوربین به صورت بی‌سیم فراهم شود.

نوع دیگر ضبط کننده‌های دیجیتال،DVRها هستند. DVR شکل کوتاه شدۀ عبارت (Digital Video Recorder) است. DVRها به وسیلۀ کابل‌ها و اتصالات کواسیکال تصاویر ویدیویی را ضبط کرده و پیش از ارسال از طریق سیگنال دیجیتال آنها را فشرده می‌کنند. ضبط کننده دیجیتال DVR با دوربین مدار بسته آنالوگ سازگار است.

هزینه

مسلما هزینه از عوامل مهم دیگر در انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل به شمار میرود. بهتر است بدانید که دوربینهای مدار بسته که قابلیت نصب در محیط خارج از منزل را دارند، نسبت به همتایان خود که در محیط سربسته نصب میشوند، گرانتر هستند. مشخصا دوربین ها با ویژگیهای مختلف در بازۀ قیمتی مختلفی وجود دارند که هر یک از آنها میتوانند خدمات مناسبی را ارائه دهند. اما در نظر داشته باشید که هر چقدر دوربین مدار بسته برای منزل شما هوشمندتر باشد، نیازمند پرداخت هزینۀ بیشتری خواهید بود. مجهز بودن دوربین به ویژگی‌هایی مانند  حسگر حرکتی یا صوتی، تشخیص چهره، اتصال سلولی، ضبط ویدیو به صورت time-lapse ، ویژگیهای مربوط به فضای ذخیره‌سازی، قابلیت اتصال باتریهای شارژی و مانند آنها موجب بالاتر رفتن قیمت و هزینۀ پرداختی شما میشوند.

 

کلام آخر

اولین گام انتخاب بهترین دوربین مدار بسته برای منزل، شناسایی نیازها و خواسته‌هایتان است. سپس با اندکی آشنایی با ویژگیهای مختلف دوربینهای مدار بسته، مانند مواردی که در این مقاله ذکر شد؛ میتوانید بهتر تصمیم‌گیری کنید. یکی دیگر از روشهایی که سریع و مطمئن تر شما را به انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل هدایت میکند، کمک گرفتن از متخصصان و نمایندگان فروش این محصولات میباشد. بسیاری از شرکت‌ها مانند مهرتجارت به صورت رایگان در این زمینه به شما مشاوره میدهند و شما تا رسیدن به گزینۀ مورد نظرتان همراهی میکنند.

بیشتر بخوانید:  دوربین هایک ویژن      دوربین مداربسته هایک ویژن       هایک ویژن تهران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد