این روزها طراحی فروشگاه اینترنتی در زمینه های مختلف بسیار رواج پیدا کرده است و قطعا یکی از اصلی ترین دلایل طراحی فروشگاه اینترنتی افزایش فروش است. اما چگونه میتوان بازدید سایت را افزایش داد و مخاطبان را به مشتری تبدیل کرد ؟
نکته قابل توجه این است که مخاطبان برای اولین بار فقط به قصد مقایسه کالاها و برندها به جستجو می پردازند و ممکن است وارد سایت شما بشوند،در این مرحله طراحی سایت کاربرپسند و داشتن خدمات ویژه باعث جذب مخاطب میشود و در مراحل بعدی وی را به مشتری سایت شما تبدیل میکند. مطالعات نشان داده است که مخاطبان 9 ثانیه برای مطالعه ویژگی های برند و کالای شما زمان صرف خواهند کرد و 8 ثانیه از این 9 ثانیه صرف مشاهده ویژگی های بصری سایت شما می شود. از طرفی مطالعات نشان میدهد که 75 درصد از مخاطبان براساس طراحی سایت شما، برند شما را قضاوت خواهند کرد. در نتیجه شما با داشتن فروشگاه اینترنتی با طراحی مناسب به سادگی میتوانید مشتریان وفادار جذب کنید . در ادامه 10 گلچین طراحی سایت برای جذب مشتری را برایتان گردآوری کرده ایم، با ما همراه باشید.
1- رنگ
تغییر رنگ دکمه های Call-to-Action, CTA از سبز به قرمز می تواند به
افزایش فروش سایت شما کمک کند. گزارش ها حاکی از 21 درصد افزایش فروش در
نتیجه این تغییر رنگ است. در جای دیگر گزارش هایی از افزایش 6.3% میزان
فروش با تغییر رنگ دکمه های CTA از سبز به زرد ارائه شده است. جالب است که
بدانید رنگ قرمز و سبز برای افراد کور رنگ به سختی قابل تمایز می باشند. در
هنگام انتخاب رنگ این موارد را نیز به خاطر داشته باشید: خانم ها به رنگ
های آبی، بنفش، سبز، و مردان به رنگ های آبی، سبز و سیاه تمایل بیشتری نشان
می دهند. رنگ های نارنجی و قهوه ای هم کمترین توجه را به خود جذب می کند.
2- ویدئوها
تولید ویدئو ها می تواند به افزایش فروش منجر شود. میزان افزایش فروش در
سایت های مختلف متفاوت است ولی گزارش هایی از 144 درصد افزایش فروش در
تجارت های B2B وجود دارد. توجه داشته باشید که ویدئو ها نیز مانند محتوای
متنی باید جذاب و کاربر پسند باشد تا به تواند تاثیر مد نظر را بر مخاطب
داشته باشد. با توجه به اینکه کاربران ایرانی اغلب از موبایل به تماشای وب
می پردازند کد های ویدئو را با HTML5 که توسط گوشی های اندرویدی، IOS و
ویندوزی قابل اجرا است درج کنید و حجم ویدئو را برای کاربران مشخص کنید.
3- سادگی استفاده
UX یا تجربه کاربری بسیار اهمیت دارد. کاربران باید بتوانند براحتی مطالب
دلخواه خود را در سایت شما بیابند. منوی اصلی سایت باید براحتی قابل
استفاده باشد. یک جستجوی حرفه ای داخلی می تواند به بهبود تجربه کاربری
سایت کمک کند.
4- ایجاد مزیت رقابتی UVP
unique value proposition- UVP چیست؟ مزیت رقابتی یا UVP عبارت است از
دلیلی که کاربران باید از بین تمام رقبا شما را انتخاب کنند. توجه داشته
باشید که فروشگاه موفق فروشگاهی است که بتواند مشتری خود را نگه دارد.
بنابراین کیفیت بالای کالا، تعهد در زمان تحول کالا، خدمات پس از فروش
متعهدانه، در افزایش فروش شما موثر خواهد بود.
نکته: شما در طراح کسب و کار باید مزیت
رقابتی خود را بنویسید. اینکار به سرمایه گذاران شما کمک می کند که به کسب و
کار شما راحت تر اعتماد کنند. طراحی سایت
5- نماد های اعتماد
ای نماد Enamad و سایر نماد های اعتماد الکترونیکی در صفحه اول سایت به
مخاطبان شما کمک می کند که راحتتر به شما اعتماد کنند و از سایت شما خرید
کنند. در کشور های خارجی برخی سایت ها بعنوان واسطه عمل می کنند و وجه
پرداختی را نزد خود نگه داشته تا زمانی که شما کیفیت کالای دریافتی را
تائید کنید و سپس این وجه به سایت مدنظر پرداخت می شود. در ایران شرکت های
واسطه مسئولیت کمتری می پذیرند. یکی از بهترین شرکت ها در این زمینه در حال
حاظر زرین پال است که بسیاری از سایت ها برای پرداخت آنلاین از خدمات آن
استفاده می کنند
6- خدمات رایگان
هنگامی که می خواهید در سایت خود خدمات رایگان ارائه دهید باید واژه
رایگان را کاملاً واضح بیان کنید. یکی از دلایلی که مخاطبان سایت شما به
خریدار تبدیل نمی شوند روشن نبودن خدمات شما است. شما باید خدمات خود را
بطور واضح و مشخص بیان کنید و مشکلاتی که می توانید از مخاطبان خود برطرف
کنید را تبلیغ نمایید.
7- فرم های کوتاه
هنگام ثبت نام از مخاطبان اطلاعاتی مانند شهر، استان، نام خانوادگی و یا
سوالاتی مانند این ها را نپرسید. به جای آن اجازه دهید کاربان با کمک آدرس
ایمیل و یک کد کپچا در سایت شما ثبت نام کنند. اگر کاربران سایت به مخاطب
دائمی تبدیل شدند می توانید با ترفندهای آنها را به ثبت اطلاعات بیشتر در
سایت ترغیب کنید. طراحی سایت فروشگاهی
8- گفتگوی آنلاین
وجود گزینه گفتگوی آنلاین حتی اگر کاربران از آن استفاده نکنند به افزایش
اعتماد کاربران به سایت منجر خواهد شد. بسیاری از کاربران ترجیح می دهد که
بجای تماس تلفنی با شما گفتگوی آنلاین داشته باشند.
9- سرتیترها
سرتیتر ها باید بیان کننده موضوع اصلی صفحات شما باشند، شما باید مخاطب
بلقوه خود را با سرتیترها به سایت خود جذب کنید. راه حل های خود را بصورت
سرتیتر در سایت درج کنید.
10- فضاهای تهی
عناصر وب سایت باید فاصله منطقی از هم داشته باشند در غیر این صورت سایت
شما بیش از حد شلوغ به نظر می رسد. یکی از مواردی که بسیار با آن مواجه
خواهید شد استفاده از masonry.js و عدم به کارگیری پدینگ در آن است.
اگر میخواهید برای وب سایت خود در گوگل رنکینگ بالاتری دریافت نمایید، لازم است به یک سری نکات توجه کنید تا با رضایت مخاطبان وب سایت تان به هدف خود برسید . در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با نکاتی آشنا کنیم که با توجه به آنها به سادگی بتوانید رنکینگ وب سایت خود را افزایش دهید و از این طریق همچنین از وب سایت خود کسب درآمد کنید. طراحی سایت در تهران
1. برای مردم بنویسید نه ماشین
در حالی که می دانید محتوا کلید موفقیت در بهینه سازی وب سایت در موتور
جستجو است، بسیار حائز اهمیت است که به یاد داشته باشید، در نهایت محتوا را
برای افراد تهیه می کنید نه برای ماشین ها، دستگاه ها و ربات های موتور
جستجو. مطمئنم که بارها در این مورد بیش از حد نیز شنیده اید که باید
محتوایی با کیفیت بالا – قابل خواندن و آموزنده در وب سایت تان ایجاد
نمایید.اگر این کار را انجام دهید مطمئناً خوانندگان خود را بدست آورده و
کلیک های آنها را بر روی صفحات وب سایت تان خواهید داشت و اگر این کار را
انجام ندهید در واقع انرژی خود را هدر داده اید. اگر به دنبال یک راه حل
بلند مدت هستید پس باید به خاطر داشته باشید که در پایان کیفیت بر کمیت
پیروز خواهد شد.
چیز دیگری که به شما ارائه می شود این است که اجازه ایجاد کسب و کار آنلاین را به شما داده و یا بدون هچ تکیه ای بر روی گوگل می توانید ترافیک سایت خود را داشته باشید؛ مانند مطالب ارسالی به وبلاگ ها و مطالب ارسالی به تالارهای گفتگو
2. اضافه کردن مطالب به صورت روزانه
وب سایت ها نیاز به این دارند که به طور منظم با مطالب جدید و صفحات جدید
به روزرسانی شوند تا کمک زیادی در بهینه سازی آنها در موتورهای جستجو باشد.
کلمات کلیدی در اینجا نقش بزرگی را ایفا می نمایند و به وب سایت شما کمک
می کنند تا آن را توسعه دهید. اگر در مورد موضوعات عمومی مطالبی می نویسید،
بسیار بسیار ساده در میان سیلی از مطالب عمومی در اینترنت گم خواهید شد.طراحی پورتال
مطمئناً تمایلی ندارید که وب سایت شما رتبه پائینی در موتورهای جستجو دریافت نماید. مطالب و محتوای وب سایت خود را با ایجاد لینک با وب سایت هایی با رنکینگ بالا به صورت منظم همیشه تازه نگه دارید. درست همانطور که می خواهید سایت های بزرگ، بک لینک های مناسبی با شما داشته باشند، سایت های دیگر نیز تمایل به ایجاد لینک با وب سایت های معتبر دارند.
3. ایجاد ارتباط با مخاطبین
از وب سایت های آموزشی و یا سازمان های غیر انتفاعی بخواهید که با مطالب
وب سایت شما لینک ایجاد نمایند. موتورهای جستجو نگاه مناسب و مطلوبی به وب
سایت هایی دارند که به منابع معتبری لینک می شوند. ارائه اطلاعات مفید و با
کیفیت بالا که باعث جلب نظر وب سایت های قابل اعتماد می شود، باید از
ویژگی های وب سایت شما باشد. کلمه کلیدی در اینجا قابل اعتماد بودن و شاید
قابل خواندن بودن وب سایت ها باشد. ما در مورد ارسال مقالات به سایت و یا
ارسال آن به دایرکتوری ها صحبت نمی کنیم؛ ما به طور کلی در مورد ایجاد
محتوا که سازمان ها و نهاد های مختلف آن مطالب را مفید و ارزشمند بدانند
صحبت می کنیم.
4. آنچه دیگران می دانند را بیاموزید
فراموش نکنید که باید به بررسی رقبای خود در امر سئو بپردازید باید ببینید
رقبای شما از چه تکنیک هایی استفاده می کنند تا به رتبه های بالا در موتور
جستجو می رسند؛ تا کمکی برای بالا رفتن رنکینگ وب سایت شما باشد. از
موفقیت های آنها بیاموزید، روش های موفقیت آمیز آنها در امر سئو سایت را در
وب سایت تان گسترش داده و یا منطبق نمایید. طراحی سایت وردپرس
5. کمی Html یاد بگیرید
فراموش نکنید که موتورهای جستجو انسان نیستند! باید از Html استفاده کنید
تا آنها بتوانند مطالب و محتوای سایت شما را بخوانند و مزیت بیشتری نسبت به
رقبای شما برای وب سایت تان در نظر بگیرند. استفاده از دیگر زبان های
برنامه نویسی نیز بسیار مفید می باشد و شاید حتی لازم و ضروری باشد اما
همیشه html به عنوان Back up به موتورهای جستجو اطلاعات لازم و ضروری وب
سایت تان را ارائه خواهد کرد.
6. ترکیب تاکتیک ها
هنگامی که بحث بازاریابی، لینک بیلدینگ و تبلیغات و یا هر متد دیگری که
شما استفاده می کنید در میان باشد، نیاز به این است که همیشه ترکیبی از این
استراتژی ها را در وب سایت تان به کار ببرید. نه تنها باید برای وب سایت
تان تبلیغات اینترنتی انجام دهید، بلکه باید از طریق خود وب سایت تان
بازاریابی انجام دهید.
آنچه شما می خواهید اتفاق بیافتد این است که افراد زمان بیشتری در وب سایت شما صرف نمایند و بر روی لینک های وب سایت تان کلیک کنند. هر دوی این موارد قابل اندازه گیری هستند. در Bounce rate می توانید آمار میزان ورود افراد به صفحات و خروج بلافاصلهء آنها را بررسی نمایید. بعضی وب سایت ها Bounce rate زیر 20٪ دارند اما در صورتی که به طور متوسط بالای 30٪ باشد در واقع وب سایت شما به خوبی عمل کرده است.
چیزی که درباره آن صحبت می کنیم در واقع افزایش سود کلی و موفقیت در وب سایت در طول یک سال است. باید کمی در موردبهینه سازی صفحات داخلی یا onpage SEO یاد بگیرید؛ برای بهینه سازی بهتر وب سایت شما در موتور جستجو، باید در تگ های عنوان در هر مطلبی از کلمات کلیدی در آن استفاده نمایید. اکثر موتورهای جستجو نسبت به دیگر انواع مطالب اهمیت بیشتری به عنوان می دهند. این موضوع بدان معنی است که استفاده از کلمات کلیدی موثر در تگ عناوین یکی از بهترین روش ها برای دریافت ترافیک وب سایت از طریق موتورهای جستجو است.
7. یادگیری شیوه های مناسب لینک
بیلدینگ هنگامی که پیوند لینک به صفحه اصلی وب شما از دیگر بخش های وب
سایت شما برقرار می شود، باید اطمینان حاصل فرمایید که پیوند شما به نام
دامنه لینک شود و نه به /index.html/ و یا دیگر چیزهایی که در پایان آدرس
قرار دارد. به جای گیج کردن موتورهای جستجو با داشتن دو یا چند صفحه اصلی
جداگانه مانند /index.html/ ،به موتورهای جستجو در تشخیص نام دامنه تان به
عنوان Anchor text کمک کنید تا صفحهء اصلی وب سایت شما در بالاترین رتبه
صفحهء نتایج موتور جستجو قرار گیرد. هزینه طراحی سایت
8. استفاده از خدمات رایگان در وب سایت
این امر به خوبی در وب سایت تان کار می کند.وب سایت شما نیاز به چیزهایی
برای ارائه به صورت رایگان به مخاطبین دارد. آنچه شما سریع یاد می گیرید آن
است که بعد از انجام این کار باید چیزهای رایگان زیادی برای ارائه در وب
سایت داشته باشید. بهترین راه برای گرفتن خدمات رایگان در وب سایت، عضویت
در سایت ها می باشد. برخی از آنها بسار خوب است اما سایت های عضویتی وجود
دارد که واقعاً خدمات با کیفیتی ارائه می کنند.
پهپاد ها و خصوصا پهپاد های حفاظتی امروز در سیستم های مختلفی مانند معادن، ساختمان سازی و حتی رصد کردن حریم خصوصی اماکن وسیع و بزرگ کاربرد های فراوانی پیدا کرده است. از سوی دیگر پهپاد ها و هواپیما های بدون سرنشین مورد استفاده گسترده در صنعت نظامی و حملات میان گروه ها و کشورهای مختلف قرار گرفته است که موضوع بحث این مقاله نیست. استفاده مفید برای بهبود محیط زندگی از پهپاد های حفاظتی می تواند به بهبود امنیت شهروندان یک شهر کمک شایانی داشته باشد اما در این میان قبل از هر چیز مشتریان و کاربران پهپاد های حفاظتی باید قوانین و مقررات این حوزه را بشناسند و نکاتی در این خصوص را مد نظر قرار دهند. اینکه در ایران چنین قوانینی هنوز تنظیم نشده است و البته بازار این تکنولوژی هنوز به اندازه کافی در ایران گسترش نیافته یک نقص و خلل در این حوزه به حساب می آید که البته دیر یا زود کشور ما نیز باید به فکر تنظیم چنین مقرراتی باشد.
همانطور که اشاره کردیم در ایران قوانین مدونی در حوزه پرواز پهپادها با هدف حفاظت وجود ندارد به همین دلیل به بررسی قوانین حوزه پهپاد های حفاظتی در کشور آمریکا پرداخته ایم. در ایالات متحده، کمپانی های خدمات پهپاد و مشتریان شرکت ها با مقررات سختگیرانه ای مواجه می شوند که کاربری بسیاری از پهپادهای غیر تفریحی را محدود می کنند. تنظیم چنین مقرراتی بر عهده سازمان FAA (اداره هوانوردی فدرال ) قرار دارد که هنوز به حد تکامل خود در زمینه قانون گذاری پروازهای پهپادی نرسیده است.
FAA در راستای تنظیم مقررات
پروازهای پهپادی در سال های پذشته اقداماتی انجام داده تا کاربری پهپاد
توسط شرکت ها را کمرنگ تر کند. این اقدامات شامل اجرای پروژه برنامه
آزمایشی ادغام سیستم هواپیماهای بدون سرنشین (UAS)
می باشد، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که این قانون باید سال ها قبل
از تعیین چارچوب برای فعالیت پهپادهای تجاری بر فراز مناطق پر جمعیت تنظیم
می شد.
در حال حاضر راه اندازی و به پرواز درآوردن یک هواپیمای بدون سرنشین کوچک
با قانون 107 (FAA) محدود می شود. از سوی دیگر به تازگی قوانینی به تصویب
رسیده که بر اساس آن پهپادهای کوچک باید در میدان دید یک اپراتور باشند و
تنها می توانند بر فراز انسان ها پرواز کنند. اجرای این قوانین در ابعادی
گسترده تر از مثلاً یک زمین گلف، عملاً غیر ممکن است.
نایب رئیس خدمات هوا فضا در کمپانی نوآوری سیستم های بدون سرنشین FAA سعی
کرده تا این مشکلات را هر چه سریع تر برای پهپادها حل کند و برای این موضوع
برنامه هایی ارائه شده است که انتظار تحول در قوانین و همچنین تکنولوژی
های جدید پهپادهای نظارتی در سال 2021 را بیشتر کرده است.
همچنین کارشناسان حوزه هوا فضا معتقد هستند که محدودیت های مربوط به محیط به پرواز درآمدن پهپادها باید کاهش یابد چرا که امکان توسعه فناوری در این بخش را به شدت محدود کرده است. با این اوصاف، هم اکنون و با همین قوانین نا منظم و دست و پا گیر نیز محیط ها و موارد کاربری بسیاری وجود دارد که در آن پهپاد حفاظتی می تواند به صورت قانونی و مطمئن به پرواز درآید. این موارد کاربری عبارتند از پروژه های زیرساختی و لوله کشی در مناطقی با تردد کنترل شده، کار در معادن، زمین های گلف و سایر صنایع مانند بیمه، مدیریت بحران، مدیریت حیاط وحش و حتی مدیریت اطفای حریق. در حال حاضر دولت ها در سرتاسر دنیا تلاش می کنند تا محدودیت ها و مقررات را به گونه ای تعیین کند که فضای کافی برای انجام کارهای نامبرده وجود داشته باشد.
گزارش
جدید نشان میدهد که تا سال ۲۰۲۲ بازار جهانی پهپادها به یک بازار ۲۲
میلیارد دلاری تبدیل می شود که این رقم نشان از افزایش ۷/ ۲۰ درصدی نسبت به
سال ۲۰۱۵ دارد. همچنین بر اساس اعلام مرکز تحقیقات گراندویو، بازار تجارت
پهپادها در جهان به ارزش ۳۱/ ۸۴ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ خواهد بود. سرعت
رشد این بازار نشان از یک سونامی وقایع جدید در آسمان های شهرها می دهد.
خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی مدعی شده است که مرکز آمارگیری ام آر سی نشان
میدهد که استفاده نظامی از پهپادها در جهان در حال افزایش است. هم چنین
استفاده از آنها در عملیات ایمنی عمومی مانند عملیات تحقیقاتی و
امدادرسانی، ارائه خدمات پزشکی، مدیریت موارد اورژانسی و آتشسوزی در جهان
نیز روبه گسترش است.
یکی از دلایل افزایش نگرانی ها در استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین نبود
مقرارت و نبود خلبانهای حرفهای در کشورها است چرا که در فضای عدم نظارت
کافی و نبود قوانین برای استفاده از پهپاد ها کنترل تصادفات و حوادث ناشی
از این هواپیماهای بدون سرنشین ممکن است هزینه های جبران نا پذیر مالی و
جانی برای دیگر شهروندان ایجاد کند. لازم به ذکر است که در حال حاضر نقش
پهپادها از حوزه سرگرمی که در گذشته مورد استفاده قرار میگرفت، خارج شده و
اکنون در طیف گستردهای از حوزه ها مورد استفاده قرار میگیرند.
بیشتر بخوانید: هایک ویژن نصب دوربین مداربسته
برای
انتخاب نوع پهپاد، باید شرایط کسی که قرار است از پهپاد استفاده کند و
موارد کاربرد پهپاد مشخص شود. یکی از رایج ترین موارد کاربری پهپاد حفاظتی،
مفهوم «پهپاد در فضاهای محدود» است که در آن فضایی به عنوان پارکینگ پهپاد
در نظر گرفت می شود که ایستگاهی برای شارژ مجدد پهپاد با قابلیت مقاومت در
برابر شرایط آب و هوایی مختلف را نیز دارا است. این سیستم ها به سرعت نصب و
راه اندازی می شوند و به امکان پرواز و فرود خودکار مجهزند. در نتیجه برای
تأسیساتی با نیاز به حفاظت شبانه روزی بسیار مناسب خواهند بود.
یکی دیگر از ملاحظات در مورد انتخاب پهپاد این است که آیا کمپانی شما قصد
دارد پهپاد حفاظتی را به عنوان یک سرمایه با ارزش افزوده در نظر بگیرد یا
از آن به عنوان یک سرویس برای ارائه خدمات بهتر استفاده نماید.
بسیاری
از پهپادها به قابلیت عدم برخورد به موانع و نیز قابلیت های خودکار دیگری
نظیر فرود و پرواز اتوماتیک و بدون نیاز به هدایت مجهز هستند.
در نهایت نکات مربوط به حفاظت داده ها و سایبری نیز باید مد نظر قرار گیرد.
از آنجا که هواپیماهای بدون سرنشین اغلب کار نظارت تصویری از مکان های
حساس را انجام می دهند، حفظ داده ها با رمزگذاری و تضمین محرمانه ماندن
دارایی های ارزشمند شرکت ها از اهمیت بالایی برخوردار است. هر شرکت معتبری
که از پهپاد استفاده می کند باید امنیت و حفاظت اطلاعات جمع آوری شده از
پهپاد ها را بیش از کل پروسه نظارت خود جدی بگیرد چرا که در این صورت خود
به خود اطلاعات بسیار مهمی را در معرض دسترسی سارقان و گروه های هکری قرار
داده است.
از سال 2017 تا کنون هر ساله میزان حوادث ناشی از برخورد پهپادها به هواپیماهای مسافربری بیشتر شده است. در اکثر موارد آسیب ها جزیی بوده است اما این موضوع می تواند به یک احتمال پر خطر برای پرواز های مسافر بری در سراسر دنیا تبدیل شود. تحقیقات بسیار محدودی در زمینه برخورد احتمالی یک پهپاد و هواپیما انجام شده است و در نتیجه نمی توان با قطعیت از میزان خسارت احتمالی در چنین برخوردهایی صحبت کرد. با این حال در شبیه سازی انجام شده در دانشگاه دیتون آمریکا با برخورد یک پهپاد 4 پره یک کیلوگرمی با یک هواپیمای مسافربری با سرعت بیش از 300 کیلومتر بر ساعت آسیب می تواند به حدی شدید باشد که یک فاجعه رخ دهد.
در تحقیق دیگری که توسط اداره هوانوردی فدرال آمریکا درخصوص امنیت سیستم هواپیمای بدون سرنشین انجام شده، نشان می دهد که پهپادها میتوانند بیش از پرندگان در هنگام تصادف خسارت ایجاد کنند و ممکن است باتری لیتیم-یون آنان در اثر چنین برخوردی آتش گرفته و موجب آتش سوزی شود.
بیشتر بخوانید: تی وی تی قیمت دوربین مداربسته
لندینگ پیج یا صفحه فرود، در واقع صفحاتی مجزا از سایت شما هستند که با هدف بازاریابی آنلاین باعث جذب مخاطب برای وب سایت شما میشوند. کاربران با دیدن بنرهای تبلیغاتی شما از طریق لندینگ پیج به سایت شما وارد شده و یا با اصطلاح به سایت شما فرود می آید . در ادامه بیشتر با کاربرد لندینگ پیج و نکات مهم برای طراحی آن آشنا میشوید، با ما همراه باشید.
صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟
از نظر لغوی، به صفحه ای که کاربر به واسطه آن وارد وبسایت شما می شود،
لندینگ پیج یا صفحه فرود گفته می شود. اگر در قسمت behavior گوگل آنالیتیکس
دقت کرده باشید،بخشی به نام لندینگ پیج وجود دارد که منظور همان صفحاتی
هستند که کاربران به واسطه آن صفحات وارد وب سایت شما شده اند. مثلا اگر
صفحه دسته بندی محصولات در سایتتان، ورودی مستقیم از گوگل دریافت می کند،
این صفحه یک لندینگ پیج محسوب می شود.
ما این تعریف لغوی صفحه فرود بود، یک صفحه فرود واقعی صفحه ای از وب است که شما آن را طراحی کرده اید، با هدف خاصی آن را طراحی کرده اید و برنامه مشخصی برای جذب کاربر به این صفحه دارید. به عنوان مثال در یک کمپین تبلیغاتی، صفحه فرود به صورت اختصاصی ویژه این کمپین طراحی می شود، و کاربران در این کمپین قرار است به این صفحه هدایت شوند. پس هر صفحه ای از سایت که کاربران از طریق آن وارد سایت شما شده اند، لزوما یک صفحه فرود نیست.
صفحه فرود با چه اهدافی طراحی می شود؟
صفحه فرود با اهداف متفاوتی طراحی می شود و هر کسب وکار می تواند هدف
متفاوتی از طراحی لندینگ پیج داشته باشد، اما در حالت معمول لندینگ پیج ها
یکی از اهداف زیر را دنبال می کنند.
1- دریافت راه ارتباطی مخاطبان
عمده کسب وکارها با هدف دریافت اطلاعات کاربران لندینگ پیج طراحی می کنند،
صفحه ای طراحی می کنند و در آن صفحه ارزشی برای کاربر ایجاد می کنند که
کاربر حاضر می شود راه ارتباطی خود مانند ایمیل یا شماره تماس را وارد کند.
که معمول ترین حالت دریافت ایمیل است، اما برخی از کسب وکارها بسته به نوع
مخاطبانشان به دنبال دریافت شماره تماس نیز هستند.
2- فروش مستقیم محصول یا خدمت
در برخی مواقع هدف صفحه فرود، فروش مستقیم یک محصول یا خدمت است، به عنوان
مثال برخی از صفحات فرود دیجی کالا برای فروش یک محصول یا یک گروه محصول
مشخص طراحی شده اند.
یک صفحه فرود استاندارد چیست؟ و از چه المان هایی تشکیل می شود؟
یک صفحه فرود استاندارد، جاییست که لازم است تمام تلاش ها و هزینه های شما
نتیجه خود را نشان دهند. صفحه ای که کاربران متقاعد می شوند که خرید کنند،
ثبت نام کنند، کلیک کنند و . . . تا در نهایت در راستای برنامه بازاریابی
شما عمل کرده و موجب افزایش سودآوری شما شوند.پس با ساخت یک صفحه غیر
استاندارد، تلاش ها و هزینه های خود را هدر ندهید. ساخت یک صفحه فرود
استاندارد کار سختی نیست، قرار نیست موشک به هوا بفرستید، کافی است که به
المان های یک صفحه فرود استاندارد توجه کنید و آن ها را در صفحه خود اعمال
کنید. در ادامه به المان های ضروری یک صفحه فرود استاندارد اشاره شد است،
شاید تمامی لندینگ پیج های موفق از همه این المان ها استفاده نکرده باشند،
اما این المان ها در میان خیلی از لندینگ پیج های موفق مشترک هستند.
1. عنوان جذاب و گیرا (headline)
لندینگ پیج با یک عنوان جذاب و گیرا آغاز می گردد، جایی که توجه کاربر
برای اولین بار به صفحه فرود جلب می شود. عنوان صفحه فرود می تواند کاری
کند که کاربر صفحه را ترک کند یا برای ماندن و ادامه دادن در این صفحه
علاقه مند شود. یک عنوان قوی، از المان های ضروری برای ساخت یک صفحه فرود
موفق است.
کار هایی که یک عنوان قوی برای صفحه فرود شما انجام می دهد:
- عنوان قوی توجه کاربر را به خوبی به صفحه شما جلب می کند.
- با عنوان قوی، کاربر خیلی سریع متوجه می شود که این صفحه در مورد چه محصول یا خدمتی است.
- یک عنوان قوی به هیچ وجه طولانی نیست و در عین حال شما را تا جای ممکن از توضیحات بیشتر بی نیاز می کند.
2. زیرعنوان متقاعد کننده(sub headline)
دومین المان مهمی که در یک صفحه فرود استاندارد وجود دارد، زیر عنوان است.
اگر عنوان جذاب توجه کاربر را جلب می کند، زیر عنوان کاری می کند که کاربر
به ماندن در صفحه تشویق شود، این دو در کنار هم نیمی از قدرت یک لندینگ
پیج هستند.
برای نوشتن یک زیر عنوان درست، موارد زیر را مد نظر قرار دهید:
- زیرعنوان دقیقا زیر عنوان اصلی و با فاصله مناسب از آن قرار می گیرد.
- زیر عنوان نقش یک متقاعد کننده را دارد، یعنی به نوعی در حال توجیه عنوان است.
تصور کنید که فردی یک عنوان جذاب را در خیابان فریاد می زند، وقتی شما به
سمت اون نگاه می کنید، او باید کمی مفصل تر توضیحاتی را ارایه کند تا شما
به سمت او نزدیک شود و کمی بیشتر با او بمانید، یعنی باید زیر عنوان خوبی
برای عنوانش داشته باشد. پس زیر عنوان باید تا حدی عنوان را شرح دهد و
کاربر را به ادامه دادن در صفحه تشویق کند. زیر عنوان، همانطور که متوجه
شدید می تواند کمی مفصل تر و عمیق تر باشد، البته نباید بیش از حد طولانی
شود و خود را از گروه عنوان ها خارج کند و تبدیل به یک پاراگراف شود.
3. تصویر
محتوای بصری، از دیگر المان های ضروری در یک صفحه فرود است. حتما می دانید
که مغز انسان تصاویر را ۶۰،۰۰۰ بار سریع تر از متن پردازش می کند، و این
یعنی کاربران خیلی سریع تحت تاثیر تصاویر موجود در صفحه فرود شما قرار می
گیرد.
در استفاده از محتوای بصری، موارد زیر را در نظر داشته باشید:
- تصویر باید به اندازه کافی بزرگ باشد، البته بیش از اندازه بزرگ نباشد.
- تصویر باید به محصول یا خدمت شما مرتبط باشد. اگر صفحه فرود شما در مورد
یک محصول است، بسیار مهم است که یک تصویر از محصول مورد نظر نمایش دهید.
- اگر صفحه فرود شما در مورد یک خدمت است، تصویر شما باید به اندازه کافی
توجه کاربر را جلب کند و به نوعی به شناخت بهتر خدمت مورد نظر کمک کند.
- تصاویر شما حتما باید کیفیت بالایی داشته باشند.
4. توضیحات
صفحه فرود باید محصول یا خدمتی را که ارایه می دهید به شکل کاملا شفاف
توضیح دهد. اگر کاربر به طور دقیق متوجه محصول یا خدمتی که ارایه می دهید
نشود، به احتمال زیاد صفحه را ترک خواهد کرد. پس لازم است که علاوه بر
مواردی که تا اینجا گفته شد، یک توضیح کاملا شفاف در مورد محصول و خدمت خود
داشته باشید که احتمال ابهام در محصول یا خدمت را تا جای ممکن کاهش دهد. طراحی سایت شرکتی
در نوشتن توضیحات موارد زیر را در نظر داشته باشید:
- توضیحات شما می تواند با عنوان شما مرتبط یا غیر مرتبط باشد.
- توضیحات باید بگونه ای باشد که کاربر متوجه شود که در صورت استفاده از
محصول یا خدمت شما چه نفعی نصیبش خواهد شد. پس لازم است که به نفعی که به
کاربر می رسد توجه ویژه داشته باشید.
- دقت داشته باشید که منظور از
توضیحات صفحه این نیست که حتما یک بخش برای توضیحات متنی در نظر بگیرد،
توضیحات صفحه یک هدف است که صفحه شما باید این هدف را پوشش دهد.
پس بهتر است به توضیحات صفحه به این دید نگاه کنید که: صفحه فرود باید به گونه ای باشد که کاربر کاملا متوجه خدمت و محصول شما بشود، حال اگر لازم است که در بخشی جداگانه کمی توضیح بنویسید، موردی ندارد.
5. ارزش پیشنهادی
ارزش پیشنهادی همان چیزی است که محصول یا خدمت ارایه شده را برای کاربر
جذاب و خواستنی می کند. در واقع کاربر از خود می پرسد که در این محصول یا
خدمت چه چیزی برای من وجود دارد؟ چه چیزی قرار است نصیب من شود؟ برای پاسخ
به این سوال، لازم است که ارزش پیشنهادی را در صفحه فرود خود برجسته کنید
تا کاربر خیلی سریع متوجه نفعی که خدمت یا محصول شما برایش خواهد داشت،
بشود. ارزش پیشنهادی الزاما نباید یک المان جدا در صفحه فرود باشد، ارزش
پیشنهادی می تواند در سراسر صفحه فرود شما وجود داشته باشد. به عنوان مثال
وقتی کاربر عنوان صفحه، توضیحات، عکس ها و المان های دیگر را در کنار هم می
بیند متوجه ارزش پیشنهادی شما می شود. اما در صورت لزوم می توانید در یک
بخش جداگانه نیز به توضیح ارزش پیشنهادی خود بپردازید.
در استفاده از ارزش پیشنهادی، موارد زیر را در نظر داشته باشید:
- یکی از روش های مرسوم برای ارایه ارزش پیشنهادی، توضیح آن به صورت یک
لیست است. یعنی ارزش های پیشنهادی را به صورت موردی برای کاربر بیان کنید.
- در نوشتن ارزش پیشنهادی تمرکزتان روی کاربر باشد. به این توجه کنید که
کاربر چه چیزی نصیبش می شود، نه اینکه شما و محصولاتان چه قابلیت ها و
افتخاراتی دارید.
شاید بپرسید منظور از تمرکز روی کاربر در توضیحات چیست؟ به مثال زیر توجه کنید.
فرض کنید که شما یک شرکت هاستینگ هستید و یکی از ویژگی های شما این است که
uptime بالایی دارید.(یعنی احتمال اینکه سایت از دسترس خارج شود بسیار
پایین است). برای توضیح این ارزش پیشنهادی خیلی ها می نویسند که ما uptime
۹۹٫۹۸% داریم. اما این عبارت تماما روی مجموعه شما متمرکز است و نه روی
کاربر، اما می توان آن را به این شکل تصحیح کرد که”سایت شما در ۹۹٫۹۸%
مواقع در دسترس خواهد بود”. تفاوت را حس کردید؟ ساخت سایت
6. ترتیب و چینش درست
وقتی صفحه فرود خود را طراحی می کنید، باید اطمینان حاصل کنید که المان
های مختلف صفحه که پیشتر به تعدادی از آنها اشاره شد، با ترتیب و چنیش
درستی در صفحه قرار گرفته اند. ترتیب قرارگرفتن المان های مختلف صفحه فرود،
به اندازه خود المان ها و محتوای صفحه اهمیت دارد. کاربری که واقعا به
محتوای صفحه علاقه مند باشد، با المان های مختلف صفحه ارتباط برقرار می کند
و به اندازه کافی با صفحه شما تعامل خواهد داشت. اما اگر می خواهیم که این
تعامل مسیر مشخصی داشته باشد و کاربر با ترتیبی منطقی در صفحه حرکت کند و
در نهایت عمل مورد نظر ما را انجام دهد، لازم است که به چنیش و ترتیب المان
ها دقت کنیم.
اما المان ها را با چه ترتیبی قرار دهیم؟
- ابتدا صفحه را با بخش توضیحات شروع کنید.
- در ادامه از مزایای محصول یا خدمت خود بگویید، نشان دهید که کاربر چه نفعی از محصول یا خدمت شما می برد.
- نشان دهید که دیگران از محصول یا خدمت شما راضی هستند. مثلا کسب وکارها
یا افرادی که از محصول یا خدمت شما استفاده کردند را نشان دهید.
- در ادامه از آن ها دعوت کنید که عمل مورد نظر شما را انجام دهند. یعنی دکمه اقدام به عمل یا همان CTA را قرار دهید.
این یک ساختار کلی و استاندارد برای صفحه فرود است، دقت کنید که هر مرحله
می تواند شامل عکس، فیلم یا متن باشد. مثلا بخش توضیحات شامل عنوان صفحه،
زیر عنوان و . . . نیز می شود. البته بسته به نوع صفحه فرودی که دارید،
ممکن است جریان صفحه شما کمی متفاوت باشد، خیلی خوب است اگر بتوانید تشخیص
دهید که از چه المان هایی و در چه ترتیبی استفاده کنید،. تنها به یاد داشته
باشید که در تمامی المان های خود تفکر قانع کنندگی را اعمال کنید، قرار
نیست یک بخش مجزا برای قانع کردن مشتری وجود داشته باشد، این ویژگی باید در
کلیت صفحه فرود شما احساس شود. شرکت طراحی سایت
7. درد مشتری
علم روانشناسی می گوید: انسان ها برای فرار از درد ساخته شده اند. هر
محصول و خدمتی که ایجاد می شود، می تواند یک درد از مشتری رفع کرده و یا
تسکین دهد. اگر بتوانید به شکلی درد مشتری را به او یادآوری کنید، مشتری
ناخودآگاه به چگونگی رفع آن درد فکر می کند. و اگر شما این درد را رفع می
کنید در نتیجه احتمال استفاده آنها از محصول یا خدمت شما بیشتر می شود.
در استفاده از این تکنیک، موارد زیر را در نظر داشته باشید:
- لازم نیست تنها به نفعی که نصیبش می شود اشاره کنید، به کاربر یادآوری
کنید که در صورت استفاده نکردن از این محصول یا خدمت، چه چیزهایی را از دست
خواهد داد.
- اینکه کاربر چیزی را از دست بدهد یک نوع درد محسوب می
شود، پس اگر به کاربر نشان دهیم که چه چیزهایی را از دست می دهد، به مراتب
موثرتر از آن است که به اون نشان دهیم چه چیزهایی را به دست می آورد.
-
اگر استفاده دیگران از محصول یا خدمت را به کاربر نشان می دهید، دقت کنید
که کاربر متوجه رفع درد این افراد در استفاده از محصول یا خدمت بشود.
-
یادتان باشد که وقتی به درد اشاره می کنید، در ادامه به چگونگی رفع این
درد که محصول یا خدمت شماست نیز اشاره کنید. در غیر این صورت تنها کاربر را
نگران و ناراحت کرده اید، زیرا راه حلی برای رفع این درد ارایه نکرده اید.
8. نمونه مشتریان راضی و واقعی
یکی از المان های بسیار تاثیرگذار در یک صفحه فرود، بخش نمایش مشتریان
راضی است. یعنی نشان دهیدکه دیگران از محصول یا خدمت شما راضی هستند. افراد
مایل اند بدانند که آیا تا به حال کسی از محصول یا خدمت شما استفاده کرده
است؟ آیا در استفاده از محصول یا خدمات شما رضایت کافی وجود دارد؟ نمایش
مشتریان راضی و واقعی، تاثیر بسیار زیادی در قانع کردن مشتریان بالقوه
خواهد داشت. یکی از روش های قانع سازی مشتری، استفاده از تکنیک سوشال پروف
است، یعنی نشان دهید که تا چه حد معتبر و تایید شده هستید، و نمایش مشتریان
راضی یکی از تکنیک های موثر سوشال پروف است.طراحی سایت صنعتی
در نمایش مشتریان راضی، موارد زیر را در نظر داشته باشید:
- مشتریانی که نمایش می دهید باید کاملا واقعی باشند. سلبریتی ها و افراد
معروف خوب هستند، اما شما نیازی ندارید که از این افراد استفاده کنید، بهتر
است از افرادی که در گروه مشتریان هدفتان هستند استفاده کنید.
- حتما
از عکس استفاده کنید. عکس بخش مهمی از فرآیند نمایش مشتریان راضی است. عکس و
همینطور فیلم موجب می شوند که کاربر نسبت به واقعی بودن مشتریان راضی
اطمینان بیشتری داشته باشد.
- از جملات کلیشه ای و زرق و برق دار دوری
کنید. مراقب باشید که نمایش مشتریان راضی طوری نباشد که ساختگی به نظر
برسد. به عنوان مثال اگر از فیلم استفاده می کنید، نباید توضیحات مشتریان
راضی مصنوعی باشد و از جملات کلیشه ای در تعریف محصول شما استفاده شود.
9. نمایش راههای ارتباطی
شما یک کسب وکار قانونی هستید؟ پس کاری کنید که مشتری این موضوع را خیلی
خوب متوجه شود. یکی از کارهایی که باید بکنید نمایش راههای ارتباطی مختلف
با شماست. نمایش ایمیل سازمانی، شماره تماس های مختلف، نمایش آدرس حضوری و .
. . از دو جهت ارزشمند است. اول اینکه اعتبار شما را نزد مشتری بالاتر می
برد و دوم اینکه مشتری راه های ارتباطی مختلفی را پیش روی خود می بینید و
احتمال تماس با شما بالاتر می رود.
در نمایش راههای ارتباطی در صفحه فرود، موارد زیر را در نظر داشته باشید:
در درجه اول سعی کنید به کاربر نشان دهید که یک کسب وکار واقعی و قانونی
هستید، برای این کار از آدرس واقعی و همینطور شماره تماس های ثابت استفاده
کنید.
استفاده از چت باکس برای ارتباط بهتر با مشتری می تواند کمک
کننده باشد. البته هنوز یک آیتم خیلی ضروری محسوب نمی شود اما در اینکه
امکان ارتباط بهتر با مشتری را فراهم می کند شکی نیست. دقت داشته باشید که
چت باکس باید متناسب با صفحه فرود شما باشد، یعنی اگر بسته به نوع صفحه
فرود و کسب وکاری که دارید وجود چت باکس کاربردی ندارد، لزومی ندارد که از
آن استفاده کنید.
10. نمایش گارانتی به کاربران
کاربران عاشق گارانتی هستند، فارغ از اینکه گارانتی شما چیست و به چه شکل
عرضه می شود، به کاربران کمک می کند که در خرید خود مصمم شوند و نگرانی
خرید در آنها از بین رفته یا تا حد خیلی زیادی کاهش پیدا کند. طراحی سایت املاک
در استفاده از گارانتی در صفحه فرود، موارد زیر را در نظر داشته باشید:
- گارانتی مدل های مختلفی دارد، بسته به نوع کسب وکارتان گارانتی مناسب را پیدا کنید و در صفحه فرود نمایش دهید.
- علاوه بر گارانتی هایی مانند گارانتی برگشت پول، در برخی مواقع می
توانید گارانتی کیفیت ارایه دهید. مثلا ۱۰۰درصد خالص و بدون وجود . . .، یا
۱۰۰درصد مقاوم در برابر آتش و . . .
- گارانتی خود را نزدیک به دکمه
CTA(اقدام به عمل) قرار دهید. مثلا در جایی که دکمه ثبت نام یا خرید را
قرار داده اید. این موجب می شود که کاربر در آخرین لحظه و پیش از اقدام،
اطمیانش از محصول یا خدمت بیشتر شود.
- اگر گارانتی شما شامل شرایط
خاصی است، لازم نیست که در این صفحه به شرایط استفاده از گارانتی اشاره
کنید، البته منظور این نیست که کاربر را فریب دهید، اما لزومی نیست که فضای
صفحه را با شرایط گارانتی خود پر کنید، می توانید دکمه یا لینک کوچکی برای
شرایط گارانتی ارایه دهید.
11. دکمه اقدام به عمل یا Call to Action
آخرین المان و البته مهمترین المانی که در یک صفحه فرود استاندارد باید
وجود داشته باشد، دکمه CTA است. دکمه CTA همان دکمه ای است که کاربر با
کلیک روی آن اقدام مورد نظر ما را انجام می دهد. مثلا دکمه ثبت نام، دکه
خرید، دکمه دانلود و . . . همگی نمونه هایی از دکمه های CTA هستند.
در استفاده از دکمه CTA به موارد زیر دقت داشته باشید
- دکمه CTA باید به اندازه کافی بزرگ باشد، به اندازه ای که جلب توجه کند.
- به متن دکمه توجه کنید، متنی مانند “عضویت” خیلی جالب نیست. بهتر است که
متن جمله حالت امری داشته باشد. مثلا “ثبت نام کنید” و . . .
- دکمه
CTA باید کاملا شبیه یک دکمه باشد، یعنی کاربر با نگاه به آن متوجه شود که
این یک دکمه است و برای کیک شدن طراحی شده است. برخی در طراحی دکمه بیش از
حد خلاقیت به خرج می دهند به طوری که کاربر اصلا متوجه نمی شود که این یک
دکمه است، زیرا از تصورات معمول کاربر در مورد یک دکمه فاصله گرفته است.
- دکمه CTA باید تضاد رنگی قابل قبولی با زمینه خود داشته باشد. صفحه فرود
شما باید رنگ بندی مشخصی داشته باشد و در این میان رنگ دکمه نیز باید
کاملا متضاد باشد تا جلب توجه کند.
کاربران چطور وارد صفحه فرود می شوند؟
ممکن است از طریق گوگل، از طریق شبکه های اجتماعی و یا یک کمپین ایمیلی به
این صفحه هدایت شده باشند. اما یکی از روش های مرسوم هدایت کاربران به
صفحه فرود، تبلیغات بنری در وب سایت ها است. در این روش شما یک بنر
تبلیغاتی به کاربران هدف نمایش می دهید و تلاش می کنید که کاربران روی این
بنر کلیک کنند و به صفحه فرودی که ساخته اید هدایت شوند. ارتباط صفحه فرود و
بنر تبلیغاتی از این جهت مهم است که کاربر پس از ورود به صفحه فرود کاملا
متوجه شود که این صفحه مربوط به همان بنر است.
برای اینکه این مورد محقق شود به موارد زیر دقت کنید:
- دیزاین صفحه فرود و بنر باید بهم نزدیک باشند. به عنوان مثال رنگ بندی
نزدیک به هم داشته باشند. نمی توان بنر را با تم قرمز ساخت ولی وقتی وارد
صفحه فرود می شویم هیچ اثری از رنگ قرمز نبینیم.
- میان محتوای بنر و
محتوای صفحه فرود باید هماهنگی محسوسی وجود داشته باشد. به عنوان مثال اگر
در بنر خود می نویسید ” آموزش رایگان عکاسی” ، وقتی کاربر با کلیک روی این
بنر وارد صفحه فرود می شود باید در آنجا این عنوان را بدون تغییر یا با
تغییرات کمی مشاهده کند.
- به هرچه که در بنر تبلیغاتی گفته اید، عمل
کنید. اگر در بنر خود وعده دانلود رایگان یک آموزش یا یک کد تخفیف را داده
اید، حتما باید در صفحه فرود به قول خود عمل کنید. در غیر این صورت کاربر
احساس می کند که فریب خورده است و این برای اعتبار شما بسیار مضر است. طراحی سایت پزشکی
نتیجه گیری :
کاربران به محض ورود به صفحه فرود، در همان چند ثانیه اول تصمیم می گیرند
که در آن صفحه بمانند یا صفحه را ترک کنند. پس اگر اصول طراحی صفحه فرود را
ندانید، به احتمال خیلی زیاد کاربرانی که وارد صفحه می شوند را از دست می
دهید و هزینه هایی که برای هدایت آنها به این صفحه کرده بودید را هدر می
دهید. برای طراحی این صفحه وقت بیشتری بگذارید و سولاتی زیادی را از خود
بپرسید.
بیش از یک سال از شیوع ویروس مرگبار کرونا در سرتاسر دنیا می گذرد. بیش از دو سوم مردم جهان در این یک سال فقیر تر شده اند و البته بر اساس آمار بر ثروت عده محدودی نیز افزوده شده است. با شیوع کرونا بسیاری از مشاغل به شکل زنجیره ای بسته شدند و البته به دلایل امنیتی بسیاری از مرزها نیز با محدودیت های عبور و مرور شدید روبرو شدند تا سفر و تجارت نیز با اختلال جدی روبرو شود. چنین محدودیت هایی در بعد از جنگ جهانی دوم بی سابقه بوده است و در نتیجه این موضوع نیاز به یک سیستم یکپارچه نظارتی برای بررسی عبور و مرور از مرز ها و بهتر است بگوییم حفاظت از مرزها را در تمام کشور ها به میان آورده است.
همانطور که گفتیم دولت ها در سال گذشته ناگهان با فشار شدید وقایع ناشی از شیوع ویروس کرونا مواجه شدند؛ چرا که باید زیرساخت های مرزی را بازبینی می کردند؛ زیرساخت هایی که ده ها سال است در جایی مانند اتحادیه اروپا عملا وجود ندارد.
البته این مشکل تنها مختص اتحادیه اروپا نیست. این موقعیت برای تمام جهان، جدید و غیر عادی بوده و بسیاری از کشورها نیز با نبود اطلاعات، منابع و هماهنگی کافی بین مسئولین و سازمان های مربوطه دست و پنجه نرم می کنند.
این مشکلات اجرایی، سؤالاتی را در سطح جهانی به وجود آورد مبنی بر اینکه آیا کنترل مرزها و حفاظت از مرزها در هنگام وقوع حوادثی مشابه کرونا اثربخشی کافی را دارد؟ مرزهای امروزی کشورها تا چه حد برای شرایط اضطراری آماده هستند و مدیریت مرزها در جهان پس از کرونا چگونه خواهد بود؟
کاملا مشهود است که بیماری کرونا و فراگیر شدن آن در سرتاسر جهان یک تلنگر بزرگ برای سلامت عمومی بود و این موضوع را به عنوان یک چالش جهانی در پیش روی سیستم های بهداشتی قرار داد که آیا توان مقابله با بیماری های همه گیر را دارند یا نه. اما با وجود تمام تلاش هایی که در جهت متوقف ساختن شیوع ویروس کرونا صورت گرفت، بسیاری از کشورها توجه و تمرکز خود را علاوه بر سیستم های بهداشتی بر مشکلات حفاظتی این ویروس نیز معطوف کردند؛ موضوعاتی مانند تروریسم داخلی، قاچاق مواد مخدر و البته جنگ ها و مهاجرت هایی که از پس این بحران ها شکل می گیرد موضوعاتی بود که در کنار شیوع ویروس کرونا به شدت مورد توجه باید قرار می گرفت.
به دلیل مشکلات کاهش بودجه، پرسنل و زمان، بسیاری از تسهیلات پر خطر و حساس نظیر فرودگاه ها، نیروگاه های هسته ای و مراکز نظامی، نصب سیستم های حفاظتی ضروری را متوقف ساخته اند. همه ما می دانیم که بدون وجود سیستم های مناسب، این تسهیلات حساس نسبت به حملات و قاچاق کالا، آسیب پذیر می شوند.
شاید نگران کننده ترین موضوع آن باشد که مجرمین سازماندهی شده در دوران پاندمی، فعال باقی ماندند و حتی میزان فعالیتشان را گسترش داده اند. اگرچه کرونا، رشد اقتصادی را تقریباً در تمامی صنایع کاهش داد، اما در قاچاق مواد مخدر سراسر جهان افزایش قابل توجهی داشته است. بنابراین همین موضوع لزوم توجه ویژه برای حفاظت از مرزها را بیش از گذشته نشان می دهد. در واقع، در طی شش ماه اول سال 2020، ورود غیر قانونی مواد مخدر در برخی کشورهای اتحادیه اروپا به بیش از دو برابر میانگین ده سال گذشته آن رسیده است.
با توجه به اجرای قوانین فاصله گذاری اجتماعی و افزایش محدودیت در ترددها، قاچاقچیان مواد مخدر، به روش های جدیدی مانند شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های برقراری ارتباط روی آوردند.
با این حال، اگرچه قوانین تغییر کرده است، اما هنوز جلوی حمل و نقل مقادیر عظیم مواد مخدر گرفته نشده است. با وجود کنترل مرزها، حمل و نقل تجاری مداوم کالاها بدان معنا است که تجارت مواد مخدر همچنان ادامه دارد.
بیشتر بخوانید: تی وی تی قیمت دوربین مداربسته
نگاه کارشناسانه به موضوع حفاطت از مرزها ایجاب می کند که بحث حفاظت از مرزها را بعد از پایان یافتن پاندمی باید با سرعت بیشتر به تکنولوژی های جدید مجهز کرد تا بتوان از سو استفاده مجرمین و تروریست ها از ضعف های بنیادین و زیرساختی در این حوزه جلوگیری کرد. بنابراین بهبودی شرایط پاندمی باید با حفاظت کارآمد و قدرتمند در تمامی بخش ها همراه باشد. پاندمی کرونا خلاء بین مدیریت کنونی و سیستم های حفاظتی که هم اکنون راه اندازی شده است را برجسته تر ساخت؛ که نیاز به قابلیت نصب سریع تجهیزات حفاظتی در شرایط اضطراری را نشان می دهد.
یکی از موضوعات دیگر در بحث حفاظت از مرزها این است که باید هماهنگی دقیقی بین موسسات و مراکز کنترل مرز ایجاد شود، شیوع کرونا باعث شد که تمام این فرآیند های همکاری به چالش کشیده شود و عدم هماهنگی آنها بر همه عیان شده است. به عبارتی دقیق تر اگر قدم های مهم و هماهنگ برای این موضوع برداشته نشود صرف تقویت بازرسی افراد، وسایل نقلیه و کالاها چندان اثر بخش نخواهد بود. این موضوع بیش از پیش لزوم استفاده از سیستم های امنیتی یکپارچه را نشان می دهد.
سیستم های حفاظت مانند تجهیزات بازرسی اشعه ایکس یا x-ray می توانند در ایجاد این هماهنگی و افزایش حفاظت بسیار مؤثر باشند؛ چرا که به مراکز مرزی پشتوانه اطلاعاتی مورد نیازشان را ارائه می کند، به ویژه زمانی که منابع کم هستند و زمان از حساسیت بالایی برخوردار است. برای مثال، این تجهیزات بازرسی می توانند کالاهای قاچاقی نظیر مواد مخدر، مواد منفجره یا اسلحه را به آسانی و به سرعت تشخیص دهند. راهکارهای موبایلی نیز می توانند به سرعت راه اندازی شوند تا لایه اضافه تری از حفاظت فیزیکی را در هر جا و هر زمانی که نیاز داشته باشید، در اختیارتان قرار دهد.
بیشتر بخوانید: هایک ویژن نصب دوربین مداربستهیکی از تکنیک های به روز که نشان از تجربه بالای یک Web Designer خوب دارد استفاده نکردن از تگ Table در طراحی Layout یک وب سایت است. اما این مطلب بیان گر این موضوع نیست که دیگر به هیچ عنوان نباید از تگ Table استفاده کرد، زیرا در نسخه جدید HTML5 باز هم تگ Table گنجانده شده است و در مواردی بسیار سودمند است و باید از آن استفاده کرد.
در دسامبر سال ۱۹۹۶ میلادی استاندارد CSS1 به منظور بهتر کردن دسترس پذیری وب و همچنین تاکید بر جداسازی محتوای اصلی از شیوه نامه ها، توسط W3C منتشر شد. W3C در سال های بعد با ارائه نسخه های جدیدی از زبان شیوه نامه ایی CSS، امکاناتی برای موقعیت دهی و چینش جدول ها به این زبان، آن را بهبود داد. در اواخر دهه ۱۹۹۰، زمانی که حباب دات کام در طراحی و ساخت صفحات وب رشد چشمگیری کرد، کدنویسان نیز به استفاده از جدول های HTML به منظور چینش صفحات علاقمند شدند. در بین سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰ میلادی حباب دات کام یک حباب اقتصادی محسوب می شد.
طراحی وب سایت بدون جدول چیست ؟
طراحی و پیاده سازی صفحات وب بدون جداول یا همان TableLess Web Design یک فلسفه در طراحی وب می باشد که در آن برای طراحی از جداول HTML استفاده نمی شود. در این روش طراحی به منظور تعیین آرایش و چیدمان عناصر موجود از زبان های شیوه نامه ایی همچون CSS استفاده می شود و کار طراحی را به مراتب راحت تر از جدول می کند.
مزایای استفاده نکردن از تگ Tableدر صفحه وب:
- سرعت لود بالای صفخات
- بهینه شدن بهتر برای موتور های جستجو (البته به گفته مت کاتز ( این موضوع در رتبه سایت اهمیتی ندارد.
- تایید اعتبار سنجی صفحات برای HTML5
دلیل گرایش موقعیت دهی و چینش جدول ها
- تقاضای صاحبان محتوا برای قرار دادن لوگوی شرکتشان در صفحات وب
- عدم پشتیبانی کامل از زبان CSS در مرورگر های موجود در آن زمان
- نبود آگاهی و آشنایی کافی با طرحان تازه کار با استاندارد های زبان جدید CSS
طراحی سایت وردپرس طراحی پورتال
نبودن آگاهی و دانش کافی یا اهمیت ندادن به دلایل استفاده از زبان CSS به جای استفاده از روشی که تحت عنوان راهی ساده تر برای دستیابی سریع به آرایش های مطلوب شناخته می شد، باعث شد تا کدنویسان به استفاده از ابزار های طراحی وب سوق یابند. از فوایدی که محدود کردن استفاده از جدول های HTML دارد می توان به دسترس پذیری اطلاعات برای کاربران بیشتر، توسط عوامل کاربری بیشتر اشاره نمود. حذف شدن بسیاری از برچسب های بی معنی مانند table ، tr و یا td از صفحات ایجاد شده، باعث کاهش پهنای باند مصرف شده می شود. امروزه تعدادی از طراحان و توسعه دهندگان وب در مورد استفاده کردن یا نکردن از جدول ساده اچ تی ام ال حتی زمانی که استفاده از آن منظقی به نظر می باشد نیز تردید دارند. از سوی دیگر برخی دیگر نیز با استفاده بیش از حد از المان هایی مانند DIV و SPAN مرتکب خطا می شوند.
مزایای طراحی وب سایت بدون جدول
صرفه جویی در پهنای باند
استفاده از روش طراحی بدون جدول باعث می شود تا تعداد تگ های استفاده شده در سند کاهش یابد و این یعنی کاهش حجم صفحات و بارگذاری سریعتر آن ها. این روش بر جداسازی دستورالعمل های مربوط به صفحه آرایی و چیدمان از یک دیگر دارد. طبق خواص اساسی پروتکل HTTP که عموما بر روی بیشتر صفحات وب اعمال می شود، دستورالعمل های موجود در شیوه نامه ها بعد از اولین دانلود در حافظه کش مرورگر ذخیره می شوند و مجددا هنگام بارگذاری آن صفحات از آن ها استفاده می شود. این کار باعث می شود تا زمان و پهنای باند کمتری استفاده شود. هزینه طراحی سایت
قابلیت نگهداری (تعمیر پذیری)
ممکن است یک سایت در طول حیات خویش به تغییراتی در ظاهرش نیاز داشته باشد، این تغییرات می تواند جزئی و کوچک یا بزرگ باشد. در این موقع اگر طراح آن سایت از روش بدون جدول استفاده کرده باشد، به راحتی می تواند تغییرات دلخواه خود را بر روی صفحه مورد نظر اعمال کند. اما اگر به شکل سنتی سایت را طراحی کرده باشد، به منظور ایجاد تغییرات بر روی صفحات سایت باید زمان زیادی را صرف کند. اطلاعات و دستورالعمل های مربوط به چینش صفحات، در روش طراحی بدون جدول ممکن است در یک فایل CSS ذخیره شود. از این رو می توان تغییرات را طبق پیش فرض، سریع و سراسری اعمال کرد و نیازی به تغییر در سند HTML نباشد. همچنین در روش طراحی سایت بدون جدول می توان به راحتی و با کمترین زحمت محتوای جدیدی را به سند موجود اضافه کرد در حالی که این کار در روش طراحی سنتی بسیار زمان بر و سخت است.
دسترس پذیری
پیشرفت علم و اینترنت موجب شده است تا دستگاه های متفاوتی برای استفاده کاربران ایجاد شوند و استفاده از روش طراحی بی جدول باعث می شود تا صفحات وب ایجاد شده در دستگاه های مختلف از قبل موبایل کامپیوتر های شخصی و … به شکل مناسبی نمایش داده شوند و می توان در انواع دستگاه ها به صفحات طراحی شده دسترسی داشت. روش طراحی بی جدول در دستگاه های بریل، صفحه خوان و همچنین موتور های جستجو مشکلات کمتری دارد و دلیل آن هم وجود ساختاری منطقی در آن ها می باشد.قیمت طراحی سایت
مبنای کار
زبان نشانه گذاری HTML در ابتدا به منظور اشتراک گذاری مقاله ها و اسناد علمی به شکل آنلاین ساخته شده بود و نحوه نمایش آن بر عهده خود کاربر بود. اما پیشرفت علم باعث شد تا اینترنت از دنیای دانشگاه و پژوهش، وارد زندگی روز مره مردم عادی شود و در سال ۱۹۹۰ به یک رسانه تبدیل شد. از این رو طراحان گرافیک تلاش کردند تا ظاهر صفحات نمایش داده شده به کاربر را کنترل کنند و برای ساخت و نگه داری صفحات از جدول ها و فاصله ساز ها (تصاویر گیف تک پیکسلی شفاف با پهنا، ارتفاع یا حاشیه های مشخص) استفاده کردند. این موضوع باعث بوجود آمدن مشکلاتی همچون استفاده شدن پهنای باند و حجم بیشتر، ناتوانی مرورگر ها در تجزیه و تحلیل سند تولید شده با این روش و غیره می شد. طراحی سایت اختصاصی
در اواخر دهه ۱۹۹۰ ویرایشگر های قدرتمند WYSIWYG وارد عرصه طراحی صفحات وب شدند که این موضوع موجب شد تا دیگر طراحان برای طراحی و ساخت صفحات وب نیازی به درک فنی از تگ ها و دستورالعمل های زبان اچ تی ام ال نداشته باشند. ویرایشگر هایی مانند انچه که نام برده شد، طراحان را به شکل غیر مستقیم به استفاده از بیش از حد جدول ها برای چینش عناصر تشویق می کردند. زمانی که طراحان از این ویرایشگر ها استفاده می کنند ممکن است تگ ها و عناصر غیر ضروری به سند اضافه شود. از سوی دیگر استفاده کردن طراحان از ویرایشگر های گرافیکی که خروجی مستقیم آن ها تصویر و سند HTML بود نیز باعث آلوده شدن کد ها با جدول هایی که اکثرا شامل سطرهای متعددی با ارتفاع و عرض یک پیکسل بودند، می شد. طراحی سایت تهران
در سال ۲۰۰۱ میلادی، حباب دات کام رفته رفته فروکش کرد و در نتیجه تقاضا برای یافتن کدنویس هایی که از تجربه بیشتری در این زمینه داشتند افزایش یافت. در اکثر مواقع توسعه UI یا همان راب کاربری توسط کدنویسان با تجربه بالا انجام می شد. در زمان بود که افراد زیادی از کدنویسی بی نظم انتقاد کردند و این موضوع باعث بوجود آمدن ایده ایی جدید در صنعت کدنویسی به نام طراحی بدون جدول شد. عبارت طراحی بدون جدول به معنی جدا سازی دستورالعمل های مربوط به طراحی از محتوای اصلی می باشد و کدنویسان در این روش به جای استفاده از جداول تو در تو و گیج کننده از CSS استفاده می نمایند. البته این بدان معنا نیست که جدول های HTML بدون دیگر بدرد نمیخورند، بلکه باید در جای مناسب از آن ها نیز استفاده لازم را کرد.