صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

نگاهی به عملکرد سالهای گذشته نمایشگاه بین المللی IPAS از منظر آمار


در نمایشگاه ایپاس 2012 (IPAS 2012) بخش اصلی نمایشگاه(55%) در اختیار سیستمهای حفاظتی مراقبتی قرار داشت و سهم باقی به دو حوزه نظامی و انتظامی(26%) و حوزه ایمنی (19%) تعلق داده شده بود.

در سال بعد در نمایشگاه IPAS 2013 با افزایش فضای مفید به ازای هر غرفه سهم حوزه های مختلف تغییراتی داشت. همچنان حوزه حفاظتی مراقبتی با سهم بالای 61 درصدی در صدر قرار داشت. در بخش نظامی میزان اختصاص یافته تقریبا با دو برابر افزایش به میزان حدود 26 درصدی رسیده بود.

در نمایشگاه بعدی، IPAS 2014 تقریبا سهم حوزه های مختلف با درصد کمی تغییر حفظ شده بود.

در سال گذشته نمایشگاه بین المللی ایپاس 2015 سهم حوزه حفاظتی مراقبتی با 63 درصد، حوزه نظامی انتظامی با 23 درصد و حوزه ایمنی با 14 درصد تقریبا به ثبات رسیدند. از نظر تعداد شرکتهای حاضر می توان گفت که شرکتهای حفاظتی با 7/68 درصد بخش اصلی را بخود اختصاص داده بودند. بخشهای نظامی با 3/28 درصد و ایمنی با 17 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته بودند.

آنطور که از آمارها بر می آید سالانه گمرک ایران بیش از 1500 میلیارد تومان تجهیزات حفاظتی را بطور قانونی وارد کشور می نماید و بر اساس آمارها ارزش ریالی پروژه های تکمیل شده حداقل سه برابر قیمت کالاهای استفاده شده در این حوزه می باشد.

در شرایط نامناسب اقتصادی مثل سالهای 2014 و 2015 نرخ استفاده از کالاهای حفاظتی گسترش می یابد.

آمارهای نمایشگاه ایپاس 2012

بازدید کنندگان نمایشگاه ایپاس در سه حوزه حفاظتی و مراقبتی، ایمنی و نظامی انتظامی به ترتیب از حیث علاقمندی 1327، 997 و 834 مورد بوده است.

عملکرد نمایشگاه ایپاس

در بین این بازدیدکنندگان تنها 21 درصد افراد در زمینه تجاری شاغل بوده اند و بخش خدماتی و تولیدی نیز با 27 و 10 درصد در مقام بعدی قرار داشتند.

البته 42 درصد از بازدید کنندگان در دسته "سایر" دسته بندی شدند که در مراکز دولتی و سازمانهای خصوصی بزرگ نظیر بانکهای خصوصی فعالیت می کردند.

از نظر مدرک تحصیلی 48 درصد بازدید کنندگان مدرک کارشناسی داشتند و در رتبه بعدی مدرک لیسانس قرار داشت(24درصد). البته در سطح کارشناسی ارشد و کاردانی با یکدیگر بر سر رتبه بعدی رقابت داشتند(کاردانی 14 درصد و ارشد 13 درصد). سطح دکتری با 3 درصد کمترین میزان را  در اختیار داشت.

آمارهای نمایشگاه ایپاس 2013

در سال 1392 آمار افرادی که پرسشنامه ورود به نمایشگاه را پر می کردند به 8703 نفر افزایش یافت. علاقمندی بازدید کنندگان تقریبا معتدل تر شد و بترتیب بخش حفاظتی و مراقبتی با 45 درصد، بخش ایمنی با 33 درصد و بخش نظامی انتظامی با 22 درصد مورد توجه قرار گرفت.

در ادامه آمار علاقمندی بازدید کنندگان را در نمودار مشاهده می نمایید:

بازدیدکنندگان ایپاس2014

در زیر هم می توانید به پراکندگی مشاغل بازدید کنندگان نگاهی بیندازید:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد